رقبای آنلاین من گوگل چه کسانی هستند؟
نوشته شده توسط : گل نسیم

رقبا تاثیر زیادی روی شرکت شما دارند. آنها ممکن است وارد فروشگاه شما نشوند. ولی می توانند مشتریانتان را از دست شما بیرون بکشند یا حتی آنها را بدزدند، اما اگر هنوز هم می پرسید، " رقبای من در اینترنت چه کسانی هستند ؟ "هر کسی امکان دارد باشد.

وقتی دقیقاً بدانید که رقبای آنلاین و سئوی سایت شما چه کسانی هستند، دست بالا را در به دست آوردن مشتریان خواهید داشت. اما بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت. در این صفحه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • رقبای آنلاین من چه کسانی هستند؟
  • چگونه می توانم از رقبا جاسوسی کنم؟
  • چگونه تحقیق رقبا را انجام دهم؟
  • برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا که می توانم استفاده کنم چیست؟

چگونه شناخت رقبایتان می تواند به شما کمک کند تا مشتری جذب کنید؟

 هنگامی که می توانید با اطمینان به این سوال پاسخ دهید: "رقبای آنلاین من چه کسانی هستند؟"شما می توانید از رقبای خود پیروی کنید، آنها را در بین مشتریان شکست دهید. و در نتایج جستجو در گوگل بالاتر از آنها قرار بگیرید.

انجام این کار مستلزم زمان و تلاش است،اما اگر می خواهید مشتریان خود را به دست آورید. و کسب و کار خود را توسعه دهید، شناخت رقبای خود یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید. که چرا شناخت رقبا برای شرکت شما بسیار مهم است:

رقبای شما مخاطبان هدف یکسانی دارند

این بدان معنی است که مشتری ایده آل شما احتمالا در هنگام جستجوی محصولات و خدمات آنلاین با کسب و کار رقیب شما روبرو خواهد شد. وقتی هم شما و هم رقیبتان در نتایج جستجوی محصولات و خدماتی که ارائه می دهید ظاهر می شوید، مخاطبان هدف شما می توانند بین شما، رقیب برترتان و صدها رقیب دیگر در جستجو سئو سایت انتخاب کنند. در اینجا چند چیز وجود دارد که ممکن است تعیین کند. مشتری هدف شما روی کدام نتیجه جستجو کلیک کند:

  • چقدر رتبه اش بالاست
  • اگر تگ عنوان شامل یک کلمه کلیدی مرتبط با چیزی است که آنها به دنبال آن هستند
  • اگر توضیحات متا آنها را مجذوب کند
  • اگر محصول به عنوان یک آگهی یا یک نتیجه ارگانیک ظاهر شود (بسته به آنچه که به دنبال آن هستند)

با توجه به اینکه همه این عوامل در انتخاب کاربر نقش دارند. بسیار مهم است که شما رقابت خود را بدانید و اینکه چگونه آنها محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه می کنند. تا شانس مبارزه ای برای جلب مخاطبان هدف خود (و آنها) داشته باشید.

شما می بینید که آنها چه کاری را درست انجام می دهند (و می توانند آن را کپی کنند)

به طور شاخص،یک رقیب یک رقیب است زیرا شکست دادن آنها سخت است. خواه این بدان معنا باشد که شکست دادن آنها در جستجو، بازدید از فروشگاه یا خدمات مشتری سخت است، رقبای شما به دلایلی به این عنوان علامت گذاری می شوند.

وقتی یک کسب و کار در صنعت شما به خوبی پیش می رود. یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به کارهایی که انجام می دهند توجه داشته باشید.

وقتی صفحه ای از مطالب آن ها را انتخاب می کنید،می تواند به شما کمک کند که در صدر قرار بگیرید. زیرا شناخت رقبا برای کمک به شما برای جلب مشتری مهم است.

شما می دانید که باید مراقب چه کسی باشید

وقتی می دانید رقبای برتر شما چه کسانی هستند. می دانید چه کسانی را تماشا کنید. وقتی از رقبای خود آگاه هستید. می توانید چیزهایی مانند:

  • چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند
  • چگونه در جستجو رتبه بندی می شوند
  • چه رویداد هایی برگزار می کنند
  • از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کنند
  • چقدر برای محصولات مشابه هزینه می کنند
  • و خیلی بیشتر

دانستن این اطلاعات ارزشمند می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را با:

  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و شکست دادن آنها در نتایج جستجو
  • برگزاری رویدادهای مشابه
  • فعال بودن در شبکه های اجتماعی
  • ارائه تبلیغات منحصر به فرد برای محصولات مشابه

انواع رقبا

اگر شما یک مغازه کوچک بودید که لوازم اداری می فروختید ، رقبای شما ممکن است مغازه های دیگری باشند که لوازم اداری مشابه را در نزدیکی شما می فروختند. یا شاید یک رقیب عمده فروشی بزرگتر در چند ساختمان باشید. با این حال، رقبای آنلاین چندان سر راست، ساده نیستند.

در واقع، برخی از رقبا ممکن است حتی لوازم ثابت را هم نفروشند. اما از آنجایی که آنها با همان مخاطبان هدف شما درگیر هستند، اکنون یک رقیب هستند.

رقبای مستقیم

رقبای مستقیم همان رقبای سنتی هستند. آنها دو شرکت با محصولات یا خدمات مشابه و مخاطبان هدف یکسان هستند. یک مثال خوب می تواند پپسی و کوکاکولا باشد.

در اینجا دو شرکتی که در زمینه فروش نوشابه فعالیت می کنند آورده شده است. آنها رنگ های برند مشابهی دارند و همه سعی می کنند از یک مخاطب هدف استفاده کنند.زیرا آنها رقبای قوی تری نسبت به بقیه هستند.

رقبای غیر مستقیم

رقبای غیرمستقیم رقبای هستند که چیزی مشابه را ارائه می دهند و برای همان بازار هدف رقابت می کنند. این نوع از رقبا در فضای آنلاین قوی هستند و حتی ممکن است متوجه آن نشوید.

 به عنوان مثال، بیایید به ورزشگاه محلی نگاه کنیم. در حال حاضر، رقبای سالن ورزشی معمولا دیگر سالن های ورزشی خواهند بود، درست است؟ اما اکنون، اگر آنلاین شویم، رقیب غیرمستقیم آنها ممکن است یک اپلیکیشن بدنسازی باشد. این محصول مشابه سالن بدنسازی را ارائه می دهد اما به کاربران اجازه می دهد تا در خانه شاداب باشند.

آنها هر دو مشتریانی را هدف قرار می دهند که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بنابراین هر دو در یک فضا رقابت می کنند، حتی اگر یکی مکان داشته باشد و دیگری نداشته باشد.

بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم.

Avis یک شرکت اجاره خودرو است و یک نوع راه حل حمل و نقل را ارائه می دهد. اما از طرفی ، اوبر هم همینطور است. هر دو کاربر را هدف قرار می دهند که باید از A به B برسند ، اما انواع مختلفی از راه حل ها را ارائه می دهند.

رقیب غیرمستقیم شما ممکن است کسی نباشد که از نظر محصولات یا خدمات در حال رقابت با شما باشد، اما از آنجایی که مخاطبان یکسانی را هدف قرار می دهند، شما در حال حاضر در همان فضا هستید.

رقبای مشابه

برخی از رقبا محصولات مشابه شما را می فروشند ، اما با یک تغییر. آنها ممکن است مقرون به صرفه تر باشند، و شما سطح بالایی داشته باشید، یا برعکس. به عنوان مثال، لکسوس و تویوتا هر دو خودرو می فروشند، اما خودروهای لکسوس خودروهای لوکس سطح بالایی هستند. از سوی دیگر، تویوتا به افراد طبقه پایین و متوسط ​​که فقط یک خودروی قابل اعتماد می خواهند، پاسخگو است.

بنابراین در حالی که این رقبا محصول مشابهی را می فروشند، هدف آنها یکسان نیست.

سوال واقعی: رقبای آنلاین من چه کسانی هستند؟

اکنون که چرا مهم است که رقبای خود را بشناسید، توضیح دادیم که چگونه رقبای خود را آنلاین پیدا کنید. طیف گسترده ای از استراتژی های تحقیقاتی رقبا وجود دارد، و اکنون در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

1-با پیدا کردن کلید واژه های برتر خود و اینکه چه کسی برای آنها رتبه می گیرد شروع کنید

بدون در نظر گرفتن صنعت شما، ضروری است که بدانید کلمات کلیدی برای کسب و کار شما چه معنایی دارند. اینها با ارزش ترین کلمات کلیدی شما هستند عباراتی که می خواهید در جستجو رتبه بالایی داشته باشید. برای شناسایی اولین کلمات کلیدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

فهرست کوتاهی از کلمات کلیدی که به ذهنتان می رسد ایجاد کنید (به احتمال زیاد اینها محصولات و خدماتی هستند که ارائه می دهید) با وارد کردن این کلمات کلیدی به ابزاری مانند Keywords fx ، لیست را گسترش دهید.

اکنون که به این کلمات کلیدی ارزشمند توجه کرده اید. می توانید آنها را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه کسانی در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند. اینها رقبای برتر شما هستند زیرا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها نیز نمایش داده شوید ظاهر می شوند. همچنین به این معنی است که آنها محصولات یا خدمات یکسانی را ارائه می دهند و مخاطبان هدف مشابهی را به اشتراک می گذارند.

اوه ، و همچنین به این معنی است که آنها یک استراتژی بازاریابی قوی برای رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی هدف خود دارند.

2-محصولات و خدمات خود را در گوگل جستجو کنید

یک جستجوی سریع در گوگل از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید انجام دهید. هر شرکتی که در صفحه اول رتبه بندی می شود جدی ترین رقیب شماست، اما از رتبه بندی های صفحه دو نیز غافل نشوید.

وقتی محصولات و خدمات خود را در گوگل جستجو می کنید، دو اطلاعات مهم در اختیار شما قرار می دهد:

  • رقبای برتر شما چه کسانی هستند (شرکت هایی که برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کنند)
  • چقدر زمینه باید جبران کنی

به عنوان مثال ، اگر در صفحه اول رتبه بندی نکنید ، می دانید که باید کاری انجام دهید. باید از کسب و کارهایی که در صفحات یک و دو ظاهر می شوند یادداشت برداری کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر در رتبه اول در جستجو قرار بگیرید، به این معنی نیست که رقبای شما خطرناک نیستند. نتایج موتور های جستجو همیشه تغییر می کنند. و هیچ علامت هشداری برای زمانی که رقبای شما در شرف تصاحب رتبه شما هستند وجود ندارد.

3-تکرار به عنوان یک جستجوی محلی

یک جستجوی گوگل دیگر از محصولات و خدمات خود را انجام دهید، این بار با مکان شما متصل شده است. به عنوان مثال، اگر یک گل فروشی در جانستون، PA هستید، سعی کنید «گل فروشی جانستون پنسیلوانیا» را در گوگل جستجو کنید.

نتایجی که برای جستجوی محلی خود می بینید به شما اطلاعاتی در مورد رقبای محلی خود می دهد. اگر یک کسب و کار محلی بدون فروشگاه تجارت الکترونیک آنلاین هستید، یا بیش از یک مکان ندارید، این رقبا خطرناک ترین شما خواهند بود.

4-سایت های رتبه بندی را بررسی کنید

با جستجوی صنعت خود در سایت های بررسی، رقبای برتر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر یک لوله کش هستید، سعی کنید "plumbing [location]" را در Yelp تایپ کنید.

نتایج به شما نشان می دهد که کسب و کارهای برتر در منطقه شما با صنعت شما مطابقت دارند. از آنجایی که این شرکت ها در منطقه شما «رتبه های برتر» در نظر گرفته می شوند، می توانید شرط ببندید که آنها یکی از بزرگترین رقبای شما هستند. همچنین می توانید سایت های رتبه بندی مانند HomeAdvisor و Angie’s List را بررسی کنید.

5-از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقیب استفاده کنید

در نهایت، یکی از بهترین و قابل اعتمادترین استراتژی های تحقیق رقبا، استفاده از ابزارهای تحلیل رقبا است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد ابزارهای مورد علاقه ما برای کمک به جاسوسی از رقبای خود مطلع شوید.

چطور میتونم از رقبا جاسوسی کنم ؟  7 ابزار برای کمک

اکنون که در مورد راه هایی صحبت کردیم که می توانید رقبای خود را به صورت آنلاین پیدا کنید، زمان آن رسیده است که کمی عمیق تر در آخرین استراتژی خود با استفاده از ابزارهای هوش رقابتی، فرو بروید.

بنابراین، پاسخ به این سوال همیشه محبوب، "چگونه می توانم از رقبای خود جاسوسی کنم؟" از این ابزارها استفاده کنید.

SEO.com-1

SEO.com

SEO.com تجزیه و تحلیل رایگان رقبا را برای بررسی سایر دامنه ها ارائه می دهد. شما قادر خواهید بود ترافیک ارگانیک را ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و بینش آنها را در صفحات دریافت کنید. می توانید عادات مرور و رفتارهای بین مرورگر مخاطبان خود را با هم مقایسه کنید.

از جستجوی ارگانیک، ترافیک بیشتری را هدایت کنید

منابع نوشته شده توسط کارشناسان را کاوش کنید تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر ببرید.

سئو SEO را یاد بگیرید

Ahrefs-2

Ahrefs

Ahrefs یک ابزار شگفت انگیز است که به شما امکان می دهد مستقیماً به ترافیک جستجوی ارگانیک رقبا نگاه کنید. حتی می توانید از آن به عنوان ابزار بررسی موقعیت گوگل استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید پروفایل بک لینک، کلمات کلیدی و حتی معیارهای جستجوی پولی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. با این نوع بینش، تصویر کاملی از کارهایی که باید انجام دهید. تا مشتریان آنها را به دست آورید و از آنها در جستجو پیشی بگیرید، را خواهید داشت.

SEMrush-3

SEMrush

حضور آنلاین شما در مقایسه با رقبای شما چگونه است؟ SEMrush می تواند کمک کند. SEMrush ممیزی های SEO را برای کمک به درک جایگاه کمپین خود ارائه می دهد، به علاوه شامل ردیابی موقعیت، هوش رقابتی، ممیزی بک لینک و حتی ایده هایی برای کمک به شما برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر است. آنها با هوش رقابتی خود، معیارهایی را ارائه می کنند تا به شما کمک کنند تا متوجه شوید رقبای شما در چه رتبه ای قرار دارند و چگونه می توانید به آنجا برسید.

Buzzsumo-4

Buzzsumo

Buzzsumo یک ابزار فوق العاده برای کمک به شما در یافتن انواع محتوایی است که در صنعت شما و برای کلمات کلیدی برتر شما عملکرد خوبی دارند. اگرچه مستقیماً به رقبای شما اشاره نمی کند، اما به شما یک ایده عالی از نوع محتوایی که برای رقابت با کسب و کارهای رتبه برتر باید بنویسید، را می دهد.برای اطلاع از قیمت طراحی سایت و سئو می تواند با شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.

Searchmetrics-5

Searchmetrics

Searchmetrics برخی از بهترین بینش ها را در مورد شما و محتوای رقابت و حضور آنلاین شما ارائه می دهد. این پلتفرم معیارهای مختلفی را ارائه می کند که به شما کمک می کند حوزه های فرصتی را که رقبای شما در حال حاضر از آن ها استفاده نمی کنند، را تعیین کنید در واقع به شما در جذب مشتری دست بالا را می دهد.

Similarweb-6

Similarweb

Similarweb خدماتی را برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل ترافیک و عملکرد وب سایت ارائه می دهد.که از طریق سایت آنها، می توانید رقبا را ردیابی کنید و داده هایی در مورد منابع ترافیک وب، رفتار کاربر و معیارهای تعامل دریافت کنید. از آنجا ، شما قادر خواهید بود فرصت هایی را شناسایی کنید که می توانید در آن جا قرار بگیرید. همچنین در خصوص چگونگی عرضه متفاوت محصول و خدمات تان در مقابل رقبای خود به بازار کمک می کند.

Majestic-7

Majestic

Majestic یک سرویس بررسی بک لینک رایگان پیشنهاد می دهد. این وب سایت به اندازه برخی از وب سایت های بزرگتر شناخته شده نیست، اما اطلاعات دقیق و بینش مشخصات بک لینک رقیب خود را به شما می دهد.

همچنین می توانید اطلاعات را در متریک ها یا معیارهای جریان آنها دریافت کنید و حتی از آن اطلاعات به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد لینک خود استفاده نمایید.

SpyFu-8

SpyFu

اگر تا به حال ابزاری می خواستید که بتواند به شما کمک کند. هر کلمه کلیدی را که رقیب شما برای آن تبلیغ دارد، رتبه بندی ارگانیک و موارد دیگر را ببینید، SpyFu ابزاری برای شماست. این ابزار هوشمند به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. و همچنین کمک می کند تا متوجه شوید که رقابت شما در جستجو و حتی فراتر از آن چگونه است. آنها  همینطور کلمات کلیدی سئوی رقبا، تاریخچه رتبه بندی کلمات کلیدی کامل، بک لینک های رقیب و موارد دیگر را ارائه می دهند.

انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل رقبا که می توانید انجام دهید

هنگامی که لیستی از رقبای خود و نوع رقبای خود را دارید. می توانید استراتژی های مختلف آنها را به دسته هایی مانند استراتژی رسانه های اجتماعی ، مدیریت محتوا و تبلیغات پولی تقسیم کنید.

در درون هر یک، می توانید به نقاط قوت آن ها، چالش هایی که می توانند فرصت هایی برای شما باشند، و آنچه می توانید از کمپین های آن ها با انجام تحلیل SWOT بیاموزید، را نگاه کنید.

تحلیل رقبای شبکه های اجتماعی

یکی از زمینه هایی که باید شکست بخورد، نحوه تعامل رقبا با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی است. شما می توانید حوزه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید تا چگونگی درگیری آنها  تحلیل کنید که آیا این یک شانس مثبت یا منفی است.

حوزه های کلیدی که باید به آنها نگاه کرد عبارتند از:

  • آنها از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند و در چه پلتفرمی فعال هستند؟
  • چه محتوایی مانند تصاویر ، فیلم ها یا مقالات ارسال می کنند ؟
  • آیا آنها پاسخ هایی مانند "لایک" یا نظرات دریافت می کنند ؟
  • آیا تعداد فالوورهای آنها در طول زمان افزایش می یابد؟
  • آیا آنها با اینفلوئنسرها همکاری دارند؟

ابزارهایی که می توانند به شما کمک کنند اطلاعات بیشتری در مورد رقبای خود کسب کنید عبارتند از:

  • هوت سوئیت Hootsuite
  • جوانه اجتماعی Sprout Social
  • ضریب هوشی رقیب Rival IQ
  • بازسومو BuzzSumo

تحلیل بازاریابی پولی رقیب

شگفت انگیز خواهد بود که به جلسات بازاریابی رقبای خود دعوت شوید. و به بودجه و تمرکز کلمات کلیدی آنها برای هر ماه گوش دهید ، اما متاسفانه ، این هرگز اتفاق نمی افتد. اما با این وجود، می توانید استراتژی های آن ها را با مشاهده تبلیغاتی که در حال حاضر اجرا می شوند، را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل پرداخت به ازای کلیک (PPC) پیام بازاریابی و فراخوان آنها را به شما نشان می دهد. که با استفاده از ابزارهایی مانند Google Ads، Semrush و Spyfu می توانید کلمات کلیدی را که آنها برای آنها پیشنهاد می دهند را شناسایی کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا

به وب سایت رقابت خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا آنها استراتژی محتوایی در قالب اخبار ، وبلاگ ها ، پادکست ها و فیلم ها دارند.همچنین ببینید آیا می توانید انواع دیگری از محتوا مانند وبینارها یا کتاب های الکترونیکی را پیدا کنید.

ارزیابی محتوای رقبای شما می تواند به شما کمک کند تا برای خودتان ایده بگیرید و همچنین کلمات کلیدی جدیدی را برای هدف گذاری در وب سایت خود پیدا کنید.

شما می توانید عملکرد جستجوی ارگانیک محتوای آنها را با بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک ارزیابی کنید.

ابزارهایی که به شما اطلاعات می دهند عبارتند از:

  • اهرفس Ahrefs
  • بازسومو BuzzSumo
  • Contently

رقبای آنلاین من چه کسانی هستند؟ اجازه دهید به شما در پیدا کردن کمک کنیم.

اگر می خواهید با یک متخصص برای جاسوسی از رقبای آنلاین خود کار کنید، آرماناوب اینجا برای شماست. بیش از یک دهه است که به مشتریان کمک می کنیم تا در جستجوی رتبه بهتری کسب کنند، و نتایج واقعی ما خودشان صحبت می کنند. ما شما و رقبایتان را می شناسیم و به ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد و سفارشی کمک می کنیم که به شما امکان می دهد در جستجو از رقبا پیشی بگیرید و تبدیل ها را افزایش دهید.

اگر آماده شروع کار هستید، برای دریافت مشاوره رایگان در مورد طراحی سایت و سئو با کارشناسان فنی آرماناوب تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: